10 Mart 2014 Pazartesi

KIZARMIŞ MUZLU ÇİKOLATALI KREP


Kızarmış Muzlu Çikolatalı Krep Fransız mutfağına ait bir tatlıdır. Fransız tatlıları efsanevi ve eğlencelidir ve yapması biraz zor tatlılardır. Fransız tatlılarını denemeye karar verdim ve kolay gibi görünenlerden başladım :))

Kızarmış Muzlu Çikolatalı Krep için Malzemeler;
Krep için;
  • 1 + 1/3 su bardağı un
  • 1 yemek kaşığı şeker
  • 1 tatlı kaşığı tuz
  • 2 adet yumurta
  • 2 su bardağı süt

Muz için;
  • 3 adet muz
  • 1 yemek kaşığı tereyağı
  • 2 yemek kaşığı şeker
  • Üzeri için 50 gr çikolata yada hazır çikolata sos

Kızarmış Muzlu Çikolatalı Krep Yapılışı;
  • Krep hamuru için; Un, şeker ve tuzu bir kaba alıp karıştırın. 
  • Ortasını havuz yapın, yumurtayı ortaya kırın ve sütü de ekleyin.
  • İyice çırparak pürüzsüz bir hamur elde edin. (1 saat kadar dinlendirilmesi tavsiye ediliyor, ben hemen yaptım)

  • Krep tavanızı, yoksa yapışmaz tavanızı ocağa alın ve bir fırça yardımıyla yağlayın.

  • Bir kepçe krep hamurundan alıp ısınmış tavaya dökün ve hızla yaydırın.
  • Kenarlarından kalkmaya başlayınca çevirin.
  • Fransızlar için krebin beyaz olması çok önemliymiş, hatta omlet bile beyaz olmalıymış. Ben omlette sarıyı severim, krep için ise biraz çabalayabilirim :))


  • Omleti orta hararetli ocakta pişirdim, böylelikle fazla kızarmasını önlemiş oldum.
  • Bu hamurdan 20cm çapında 7 adet krep elde ettim.
  • Diğer tarafta başka bir tavada tereyağını eritin, şekeri ekleyin ve karıştırın.
  • Şeker eriyip biraz karamelize olunca dilimlediğiniz muzları ekleyin.

  • Muzları arkalı önlü kızartın.
  • Çikolatayı benmari usulü eritin yada hazır çikolata sos kullanın.
  • Servis tabağına sırasıyla dörde katladığınız krebi koyun, üzerine kızarmış muzu koyun ve onun üzerine de çikolatayı gezdirin. Afiyet olsun.
Bu tarifimi uygularsanız yorumlarınızı bekliyorum..
Sevgiler :)


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder