30 Aralık 2013 Pazartesi

İTALYAN USULÜ MANTAR DOLMA #yemekfirtinasi 21.gün



Yemek Fırtınasının 21.gün ödevi;

21. gün: Dünya mutfaklarından hangi ülke favoriniz? En favori ülkeniz ve en sevdiğiniz yemeği yemekfırtınası için yapar mısınız?

İtalyan usulü mantar dolması tarifini televizyonda yabancı bir kanalda görmüştüm hemen denemiştim ve çok beğenmiştim. Mantarı çok severim şansıma kızım ece'de çok seviyor o yüzden bol bol pişer bizim evde. Bu tarifi şimdi sizin beğenilerinize sunuyorum.

İtalyan Usulü Mantar Dolmasının Malzemeleri;
  • 1/2 kg kültür mantarı (1 paket)
  • 1 yemek kaşığı zeytinyağı
  • 1 su bardağı patates püresi
  • 2-3 kornişon salatalık turşusu    


İtalyan Usulü Mantar Dolmasının Yapılışı;
  1. Bir kaseye temiz su koyun içine yarım limon sıkın, mantarları ekleyin ve bekletin sonra yıkayıp, süzün. (Çok topraklı oldukları için ben soydum)
  2. Mantarları saplarından ayırın ve saplarını ince ince doğrayın.
  3. Yağı bir tavaya alın önce mantarları arkalı önlü kavurun sonra mantar saplarını kavurun.
  4. Mantar saplarını patates püresi ile karıştırın.
  5. Mantarların içine bu karşımı doldurun ve üzerine halka halka kestiğiniz turşuyu koyun.
  6. Servis tabağınıza dizin. Afiyet olsun.   




Hiç yorum yok:

Yorum Gönder