3 Aralık 2013 Salı

YEŞİL MERCİMEK KÖFTESİ



Yeşil Mercimek en faydalı bakliyatlar arasındadır, fakat nedense pek tüketilmez. Yıllarca yeşil mercimeğin klasik yemek halini yapıp yedirmiştir annem bize. Bu kadar faydalı bir bakliyat daha lezzetli şekillerde de yenebilmeli diye düşündüm, araştırdım, okudum, kattım karıştırdım ve bir kaç güzel sonuç elde ettim yeşil mercimeğin köfte hali bunlardan birincisi ve tarifi geliyor... :)

Yeşil Mercimek Köftesi için Malzemeler;
  • 1 su bardağı yeşil mercimek
  • 1/2 su bardağı ince bulgur
  • 1-2 adet kırmızı biber
  • 6 dal taze soğan
  • 10 dal dereotu
  • 2 orta boy kuru soğan
  • 1/2 çay bardağı zeytinyağı
  • 2 tatlı kaşığı biber salçası
  • 1 tatlı kaşık pul biber
  • 1 tatlı kaşık kimyon
  • Tuz
  • Limon (isteğe bağlı)


Yeşil Mercimek Köftesi Yapılışı;
  • Yeşil mercimeği 3 su bardağı suda haşlayın, suyunu iyice çektirin ocağın altını kapatın ince bulguru içine döküp karıştırın kapağını kapatın, bulgurlar şişsin.
  • Kuru soğanı ve kırmızı biberi ince ince kıyın ve yağda soteleyin. (buzlukta közlenmiş kırmızı biberiniz varsa onuda ince ince doğrayıp kullanabilirsiniz) 
  • Taze soğanı ve dereotunu doğrayın.
  • Bütün malzemeleri karıştırın, baharatları ve limon suyunu da ekleyin iyice yoğurun. Zeytinyağı ve limon suyunu damak tadınıza göre ayarlayın.
  • Uzunlamasına şekil verin ve servis tabağına dizin. Afiyet olsun.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder