27 Şubat 2014 Perşembe

LABNELİ FINDIKLI KEK


Bu akşam Ece'yi okuldan alırken kuzeni Aybars'ı da alıp bize getirdim. Getirdim getirmesine de evde yemek yok hemen bir çorba hazırladım, çocuklar çorbalarını içerken ben kek yapmaya koyuldum. Eee dolapta bir yumurta var eee sütte yok napsam diye düşünürken labne peynir çarptı gözüme, dolabı şöyle bir göz taramasına aldım ve birkaç malzeme toparladım. 1 yumurtalı kek tarifim geliyor :)) tabi siz oranları 2 katına çıkarıp hazırlayabilirsiniz.

Labneli Fındıklı Kek için Malzemeler; 
  • 1 adet yumurta
  • 1 büyük çay bardağı şeker (ajda bardak)
  • 1 küçük çay bardağı zeytinyağı
  • 100 gr labne peynir (1/2 kutu)
  • 1 yemek kaşığı portakal kabuğu rendesi
  • 1 çay kaşığı hamur kabartma tozu
  • 1 büyük çay bardağı un
  • 1 büyük çay bardağı öğütülmüş fındık içi

Labneli Fındıklı Kek Yapılışı;
  • Yumurta ve şekeri derin bir kaseye koyun ve iyice çırpın.
  • İçine labneyi, zeytinyağını, portakal kabuğu rendesini koyup karıştırın.
  • Un ve kabartma tozunu karıştırın, karışıma ekleyin ve tekrar çırpın (un ilave ettikten sonra fazla çırpmamak lazım)
  • Fındık içini ekleyin, kek hamurumuz tamamdır.
  • 6 cm'lik muffin kalıplarından 10 adet kek hamuru için yeterli geldi.
  • Hamuru dökerken 1 cm boşluk bırakın.
  • 180 derece fırında üzeri kızarana kadar pişirin.
  • Kürdan batırarak içinin pişip pişmediğini kontrol edebilirsiniz.
  • Tadı fındık ezmesini andırıyor. Afiyet olsun.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder