26 Şubat 2014 Çarşamba

KREMALI SOMONLU MAKARNA


Somon balığını pek sevdiğim söylenemez, fakat faydalarını bildiğim için ve özellikle kızım Ece'ye yedirmek istediğim için kolları sıvadım, koyuldum işe.
İnternette bir çok tarif okudum, yabancı sitelerden yararlanmaya çalıştım hatta balıkçımdan bile tarifler aldım :)  tarifleri kendimce yorumlamaya ve damak tadımıza uygun hale getirmeye çalıştım. Bu tarifte somonu krema ve makarna ile buluşturdum sonuç süperdi çünkü Ece tabağını bitirdi :))

Kremalı Somonlu Makarna için Malzemeler;
  • 1/2 paket makarna (250 gr)
  • 300-350 gr somon balığı
  • 1 adet kırmızı kuru soğan
  • 2 diş sarımsak
  • 2 yemek kaşığı krema
  • Tuz, karabiber
  • Üzeri için kişniş yada fesleğen, pul biber

Kremalı Somonlu Makarna Yapılışı;
  • Somon balığını küp küp kesin (balıkçıdan alırken temizletip, kestirebilirsiniz)
  • Bir yandan da makarnayı haşlayın. (haşlarken suyun içine sıvı yağ ve tuz ekleyin)
  • Yapışmaz tavaya sarımsakları uzunlamasına kesip koyun ve somon dilimlerini ekleyip soteleyin.
  • Bu arada kuru soğanı temizleyip ortadan kesin ve uzunlamasına doğrayın.
  • Pişen balıklarınızı bir tabağa çıkarın ve aynı tavada soğanları kavurun.
  • Soğanlar diriliğini kaybedince somonları ekleyin. (eğer yağı çok olursa süzebilirsiniz)
  • Tavaya kremayı ekleyip 2-3 dakika pişirin.
  • Baharatları ekleyip, karıştırın ve altını kapatın.
  • Bu arada haşlanan makarnaları süzün ve servis tabağına alın.
  • Makarnanın üzerine balığını dökün. 
  • Üzerini kişniş yada fesleğen yaprakları ve pul biber ile süsleyin.
  • Bu malzemeler ile 3 porsiyon çıktı. Afiyet olsun.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder