19 Ocak 2014 Pazar

ZEYTİNYAĞLI BAMYA



Bamya uğraş ve zaman isteyen bir sebze maalesef ama değer bence :) Her yaz bamya çıksın diye beklerim, alırım sonra öfleye pöfleye ayıklarım, ayıla bayıla yerim :)

Dondurucuya bamya koyacaksam sırasıyla şu işlemleri yapıyorum;

  • Bamyaların tepesini bıçakla huni gibi soyuyorum.
  • Geniş bir tencerenin içinde su kaynatıyorum ve suyun içine bir tatlı kaşığı limon tuzu atıyorum. (limon tuzu bamyanın yapışkan sıvısının salınmasını engelleyecektir)
  • Bamyaları kaynar suya atıp rengi dönünce (ortalama 5 dakika) çıkarıyorum ve süzgeçe koyuyorum.
  • Bamyalar soğuduktan sonra istediğim miktarda bölerek buzdolabı poşetlerine koyuyorum.
  • Bir poşetin içine iki domatesin kabuklarını soyup doğruyorum, ağızlarını kapatıp dondurucuya yerleştiriyorum.   

Zeytinyağlı Bamya için Malzemeler;
  • 1/2 kg bamya
  • 2 adet domates
  • 1 küçük kuru soğan
  • 2-3 yemek kaşığı zeytinyağı
  • Yarım limon suyu
  • Tuz 

Zeytinyağlı Bamya Yapılışı;
  • Bamyaların tepelerini bıçakla huni şeklinde soyun, sudan geçirin.
  • Soğanı uzunlamasına yada yemeklik doğrayıp tencereye koyun.
  • Soğanların üzerine bamyaları koyun.
  • Bamyaların üzerine kabuklarını soyup doğradığınız domatesleri koyun.
  • En son biraz tuz atın, limon suyunu ekleyin, 1 çay bardak su ekleyin (domatesiniz sulu ise su eklemeyin) tencerenin kapağını kapatın.


  • Kısık ateşte ortalama 20 dakika pişirin. Bir defa spatula yardımıyla alt üst edin.
  • Servis tabağına tencereyi ters çevirin yada spatula yardımıyla çıkarın  böylelikle bamyalar ezilmez. Afiyet olsun. 
Not: Ben dondurucudaki bamyamı çıkarıp yaptım. Soğanı tencereye koydum, üzerine çözdürdüğüm bamyayı koydum, zeytinyağı ve tuz ekleyip kısık ateşte pişirdim. Limon suyu eklemedim çünki bamyaları limon tuzunda kaynatıp koyduğum için gerek kalmadı.


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder