2 Ocak 2014 Perşembe

KİŞNİŞLİ YOĞURT ÇORBASI #yemekfirtinasi 25.gün


Yemek Fırtınasının 25.gün ödevi;

25. gün: Çocukken okuldan eve döndüğünüzde mutfaktan gelen hangi lezzetin kokusu başınızı döndürüp sizi mutlu ederdi? Haydi çocukluğumuza dönme vakti, kendimiz için o lezzeti yapıp eski günlere gidelim.

Bugün sizler için kişnişli yoğurt çorbası yaptım :)
Bu çorba benim çocukluğum demek, anneannem demek, sıcacık yuva demek, kocaman aile demek.. Biz İstanbul'a taşındığımızda ilkokul üçüncü sınıf öğrencisiydim her yaz tatilinde, yarı yıl tatilinde, uzun bayram tatillerinde soluğu memleketimizde alırdık. Anneanneme köyden misafir çok gelirdi her gelende eli kolu dolu gelirdi, kişniş getirdiklerini kilometrelerce öteden anlardım sanki o yoğun aromatik kokusu her yeri sarardı. Canım anneannemde hemen yoğurt çorbası kaynatır içine de bu enfes otu koyardı iliklerime kadar kişniş solurdum. Bu çorbayı kazanla içebilirim :)



2008 yılında Gökhan dayımın eşi çok sevdiğim Özlem yengemin doğumu için Erzurum'a gitmiştim. Ve kişnişin memleketine hoş gelmiştim cennetti burası cennet.. halk pazarına alışverişe gittik pazara girmesine girdikte çıkmamız sorun oldu biraz neredeyse her tezgahta durup kişnişleri kokluyordum :)) bu halimi gören Özlem yengem halime acıdı ve bol bol kişniş alıp salamura yaptı ve valizime yerleştirdi. Erzurum'dan gelen olursa bana ne getireceğini anladı sanırım :))



Kişnişli Yoğurt Çorbası için Malzemeler;
  • 1 su bardağı pirinç
  • 6 su bardağı sıcak su
  • 1 orta boy kuru soğan
  • 2-3 yemek kaşığı zeytinyağı yada 1 yemek kaşığı tereyağı
  • 1 yemek kaşığı kişniş
  • 1 su bardağı yoğurt
  • 1 yumurta
  • 1 yemek kaşığı tepeleme un
  • Tuz

Kişnişli Yoğurt Çorbası Yapılışı;
  • Bir tencereye rendelenmiş soğanı ve yağı koyup, rengi dönene kadar kavurun.
  • Üzerine kaynar suyu ve yıkanmış pirinçleri atın, pişirin.
  • Bir kabın içinde yumurtayı, yoğurdu ve unu iyice karıştırın, biraz kaynar suyu yavaş yavaş ekleyip karıştırmaya devam edin bu yoğurdun kesilmemesini sağlayacaktır.
  • Pirinçler pişince hazırladığınız karışımı yavaşça ve karıştırarak tencereye ekleyin.
  • Çorbanızı 5 dakika daha kaynatın ve altını kapatın.

  • İçine kişnişi ve tuzu ekleyip karıştırın.
  • Çorbanız hazırdır sıcak servis yapın. Afiyet olsun.
Not; Taze kişnişte kullanabilirsiniz. Kişnişin baskın bir tadı olduğundan çorbanıza tadına bakarak ekleyin.



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder