3 Mayıs 2014 Cumartesi

ÇİKOLATALI ÇÖREK


Zaman buldukça yerli, yabancı birçok yemek programını ve yemek dergilerini takip etmeye çalışırım. Bu hamur şeklini de yabancı bir yemek sitesinde görüp notlarım arasına almışım. Bu harika şekil bir çok bloger arkadaşım tarafından da denenmiş ve paylaşılmış, sanırım sıra bana geldi :)
Hamur işinde daha yeniyim ama ben çok sevdim bu işi, sanırım artık sık sık yaparım :))
Nedense hamur yapmak hep çok zahmetli bir iş gibi görünmüştür bana sanırım gözümde çok büyütüyordum. Bir poğaça yapmaktansa bir kek çırpıp fırına vermek daha kolayıma gelmiştir. Sonra bir baktım kek işinde gayet iyi performans gösteriyorum ama hamur..!! Bu iş ne kadar daha böyle gider dedim ve başladım hamurla tanışıp kaynaşacağım tarifleri denemeye :) Çok tarifim var taaaaaa anneannemden gelme, yazmışım, çizmişim, yemişim, yapılırken hep izlemişim ama elimi sürmüş müyüm? evet sadece yeme kısmında :)
Artık kolları sıvadım giriştim işe, denediğim tarifleri sırasıyla sizlerle paylaşacağım canım arkadaşlarım, ve gelsin çikolatalı çörek tarifi, hadi kolay gelsin bize.. :)



Çikolatalı Çörek için Malzemeler;
  • 1 su bardağı ılık süt
  • 100 gr tereyağı yada katı yağ
  • 2 adet yumurta (1 adet yumurta sarısını üzeri için ayırın)
  • 1 küçük çay bardağı şeker
  • 1 çay kaşığı tuz
  • 1 paket kuru maya
  • 4,5 - 5 su bardağı un
  • Çikolatalı fındık kreması (Sarelle)

Çikolatalı Çörek Yapılışı;
  • Tereyağını eritin ve soğumaya bırakın.
  • Un, şeker, maya ve tuzu hamur yoğuracağınız kabın içinde harmanlayın. Unu önce dört bardak koyun, yoğurdukça kıvam vermek için kalanını yavaş yavaş ekleyin, ben tam 5 su bardağı kullandım.
  • Un karışımının ortasını havuz yapın. 
  • 1 yumurtayı ve 1 yumurtanın beyazını, ılık sütü, ılık erimiş tereyağını una ekleyin.
  • Tüm malzemeleri pürüzsüz bir hamur elde edene kadar yoğurun, hamur kabınızı güzelce sarın ve 40-50 dakika mayalandırın.
  • Mayalanan hamurunuzu 4 eşit parçaya bölün.
  • Tezgahınızı unlayın, hamur bezesini merdane ile yuvarlak bir şekilde açın, hamur bıçak sırtı kalınlığında olacak.
  • Eğer düzgün şekil veremezseniz, ilk hamur açtığım zamanlarda benim yaptığım gibi kenarlarını bıçakla keserek düzeltebilirsiniz :))) 
  • Şimdi ilk açtığımız hamuru yağlı fırın kağıdı üzerine alıyoruz ve üzerine çikolatamızı sürüyoruz. Kağıt açmamızın sebebi bize büyük kolaylık sağlaması, şekil verdikten sonra fırına koymak hemde çikolatayı sürerken kağıdı çevirmek çok daha kolay olacak.
  • Diğer bezeleri de aynı şekilde açıyoruz arasına çikolata sürerek üst üste 4 kat yapıyoruz.
  • Şimdi şekil verme kısmına geldik, aşağıdaki fotoğrafta da tek tek görüntüledim. Hamurun tam ortasına su bardağını koyun ve hafif bastırın bardağın izi çıksın. Hamuru önce (+) şeklinde sonrada (x) şekilde kesin böylelikle 8 eşit parça elde edeceksiniz. Sonra her parçayı tekrar ikiye kesin, 16 eşit parçamız olacak.
  • Kesme işi bittiğine göre şimdi şekil vermeye geçelim. İki parçayı iki elinizle tutun, birini sağa birini sola 2 kere burun ve uçlarını birleştirin. Bütün parçalar bitene kadar aynı işlemi yapın.
  • Üzerine yumurta sarısını sürün.
  • 180 derece önceden ısıtılan fırında üzeri kızarana kadar pişirin. 
  • Çöreğinizi sıcak sıcak yemenizi tavsiye ederim böylelikle çikolata tam kıvamında olacak. Eğer sonra yiyecekseniz mikrodalgada biraz ısıtmanız yeterli olacaktır. Afiyet olsun :))


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder