14 Temmuz 2014 Pazartesi

ÇİLEKLİ, FINDIKLI PARFE



Parfe yaz günlerinin vazgeçilmez tatlısıdır. Hazırlaması kolay, ikramı şık, rahatlıkla önceden hazırlanabilir. Ben bu parfe tarifinde peynir kullandım, tadına bakanlardan da geçer not aldım :)





Çilekli, Fındıklı Parfe için Malzemeler;
  • 1 paket krem şanti
  • 1 su bardağı soğuk süt
  • 1 paket labne peynir (200gr)
  • 1 yemek kaşığı margarin
  • 1/2 su bardağı toz şeker
  • 2 su bardağı küp küp dilimlenmiş çilek (250-300gr)
  • 1 su bardağı iri çekilmiş fındık için
  • 1/2 su bardağı dilimlenmiş yaban mersini kurusu
  • 1 limon kabuğu rendesi
  • 1 portakal kabuğu rendesi

Çilekli, Fındıklı Parfe Yapılışı;
  • Margarini yumuşayana kadar oda sıcaklığında bekletin.
  • Krem şantiyi ve sütü mikser ile iyice çırpıp kıvam verin.


  • Hazırladığınız krem şantinin içine labneyi, margarini, şekeri ekleyip mikserde iyice çırpın.
  • Diğer bütün malzemeleri içine ekleyin ve karıştırın.


  • Parfeyi yapacağınız kalıbı alüminyum folyo yada buzdolabı poşetiyle kaplayın, bu parfeyi daha kolay çıkarmanızı sağlayacaktır. Ben 17cm çapında yuvarlak fırın kabı kullandım.
  • Parfeyi bir gece buzlukta bekletin. Tatlıyı kalıptan çıkarın ve servis tabağına alın. Buzdolabının alt kısmında 2 saat bekletip, dilimleyerek servis yapın. Afiyet olsun.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder