3 Mart 2014 Pazartesi

TULUM PEYNİRİ ERİTMESİ


Bizim oraların peyniri vardır, Şavşat peyniri, bir eritmesini yiyen bir daha bir daha der öyle iddialıdır yani. Etrafında Artvin'li arkadaşı, komşusu, tanıdığı olan herkes bilir bu peynirin namını. Bir gün bir yerlerde karşılaşırsan ben size yapar, yediririm :)) Ha bu arada beğenme yüzdesi çok yüksektir ama arada oyun bozanlık yapıp beğenmeyen de çıkabilir :)
Ama şimdilik bu tarif ile idare ediverin. Tulum peyniri severseniz bir de onu eriterek, ekmek bana bana yemeyi deneyin..

Tulum Peyniri Eritmesi için Malzemeler;
  • 1 su bardağı kadar ufalanmış tulum peyniri
  • 1/3 su bardağı kadar su
  • 1 yemek kaşığı tereyağı

Tulum Peyniri Eritmesi Yapılışı;
  • Yapışmaz küçük bir sahanda tereyağını eritin.
  • Servis yapacağınız yemek tabağına erimiş yağı dökün.
  • Ufaladığınız peyniri tavaya koyun ve üzerine suyu ekleyin.
  • Bir kaşık yardımıyla sürekli karıştırarak peynirin erimesini sağlayın. 
  • 5-6 dakika kadar erittiğiniz peyniri yağın üzerine ekleyin.
  • Sıcak olarak, ekmek bana bana yiyin. Afiyet olsun.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder