21 Nisan 2014 Pazartesi

PORTAKAL PELTELİ MUHALLEBİ


Adana'dan gelen süper portakallarım vardı, işlem görmemiş dalından toplanıp gelmiş.. Kızıma mümkün olduğu kadar yedirdim, sıkıp suyunu içirdim. Ama bitmek bilmeyen portakallar için bir çözüm bulmalıydım ben de başladım tatlı denemelerine :)))

Portakal Pelteli Muhallebi için Malzemeler;
  • 3 su bardağı süt (600cc)
  • 2 yemek kaşığı tepeleme mısır nişastası
  • 1/2 su bardağı şeker
  • 1 paket sütlü çikolata (80gr)
Portakallı Pelte için;
  • 2 su bardağı taze sıkılmış portakal suyu
  • 1 su bardağı şeker 
  • 1 yemek kaşığı tepeleme mısır nişastası

Portakal Pelteli Muhallebi Yapılışı;
  • Muhallebi malzemelerini, çikolata hariç bir tencereye koyun ve karıştırın.
  • Orta ocakta sürekli karıştırarak kıvam alana kadar pişirin.
  • Pişen muhallebinizi ocaktan alın ve çikolatayı ekleyip karıştırarak erimesini sağlayın.
  • Muhallebinizi servis yapacağınız kuplara yada kadehlere paylaştırın. 
  • Ben 6 adet kadeh kullandım ama bir daha ki sefere ağzı daha geniş kadeh tercih edeceğim çünkü muhallebiyi koyarken çok zorlandım :))
  • Diğer tarafta 2 su bardağı taze sıkılmış portakal suyunu bir tencereye koyun. şeker ve nişastayı ekleyip kıvam alana kadar pişirin.
  • Ilınan pelteyi muhallebinin üzerine dökün ve dolaba kaldırın.
  • Üzerini istediğiniz şekilde süsleyin, şekerleme ile süsleyecekseniz renk vermemesi için servis yaparken koyun.
  • Soğuk yeyin. Afiyet olsun.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder